Přejít na hlavní obsah

Mimoň

Název lokality: Mimoň

Dostupnost: Veřejná doprava

Popis místa: Mimoň je město ležící v Libereckém kraji, v okrese Česká Lípa, zasazené do malebného údolí říčky Ploučnice na hranici chráněné krajinné oblasti Kokořínsko – Máchův kraj. S přibližně šesti tisíci obyvateli nabízí příjemné prostředí pro život i návštěvu. Historie Mimoně sahá až do 13. století. V minulosti bylo město centrem řemesel a textilního průmyslu, dnes se více orientuje na rekreaci a turistiku. V okolí se nachází množství přírodních krás – například tajemná Průrva Ploučnice či majestátní hora Ralsko.

Výukové možnosti lokality


Název aktivity

Jak číst svět v ulicích našeho města aneb mapování prvků globalizace

Věková skupina

druhý stupeň základní školy, střední školy, gymnázia

Mapa a dostupnost

Popis aktivity

Globalizace není jen abstraktní pojem z učebnic – je všude kolem nás. V tomto bloku si žáci vyzkoušejí badatelsky orientovanou výuku (BOV) v plné šíři – od formulace vlastních hypotéz, přes sběr a analýzu dat až po interpretaci a prezentaci zjištění. To vše přímo v terénu a na konkrétním a velmi aktuálním tématu: projevy globalizace v našem okolí. Ve skupinách budou žáci pátrat po veškerých aspektech, které propojují místní realitu s globálními procesy. Společně budeme přemýšlet, jak globalizaci uchopit ve výuce geografie za využiơ terénního bádání, jak ji přiblížit žákům a jak je vést k vnímání světa kolem sebe s větší citlivosơ a porozuměním. Přijďte si zkusit, jak propojit globální témata s lokální realitou – krok za krokem, ulici za ulicí – a odnesete si nejen zážitek z bádání přímo v terénu, ale i prakƟcký návod, jak vést BOV s vlastní třídou.


Název aktivity

Modrozelená infrastruktura ve městě

Věková skupina

druhý stupeň základní školy, střední školy, gymnázia

Mapa a dostupnost

Popis aktivity

Prvky modrozelené infrastruktury jsou nezbytnou součástí environmentálních opatření v dnešním světě. Cílem této aktvity je zmapovat tyto prvky v Mimoni. Díky aktvitě si žáci osvojí kroky badatelské výuky, rozvinou své mapové dovednosti a diskutují o identifikovaných prvcích. Aktivita přispívá k rozvoji jejich kompetence k řešení problémů i kompetence k občanství a udržitelnosti.